پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
01 اسفند 1400 - 15:55

سفری که با موشک یمنی ها استقبال شد

اماراتی‌ها می‌گویند این حمله موشکی را با سیستم‌های ضدموشکی دفع کرده‌اند؛ ادعایی که صحت و سقم آن در درجه دوم اهمیت است
نویسنده :
نعمت رحیم زاده
کد خبر : 10993

پایگاه رهنما:

یمنی‌ها دو هفته متوالی، دوشنبه ها با موشک و پهپاد از ماجراجویی اماراتی ها در کشورشان استقبال کردند، ولی در هفته سوم ترجیح دادند حملات خود را به امارات یک روز جلوتر انداخته تا این حملات همزمان شود با سفر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی  به ابوظبی که با وقاحت حاکمان ابوظبی از بزرگترین دشمن مسلمانان و فلسطینی ها دعوت به عمل آورده بودند. اماراتی‌ها می‌گویند این حمله موشکی را با سیستم‌های ضدموشکی دفع کرده‌اند؛ ادعایی که صحت و سقم آن در درجه دوم اهمیت است. حالا دیگر، نه امارات به عنوان لنگر تجاری منطقه با ثبات به حساب می آید و نه ابوظبی به عنوان پنجمین مرکز ثروت تجاری دنیا، سرمایه گذاران روی او حساب باز می کنند.

ابوظبی  سه هفته متوالی است که هدف پهپاد‌ها و موشک‌های یمنی‌ها قرار دارد .یک‌ شنبه گذشته در حالی امارات میزبان اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی بود که ابوظبی برای سومین هفته پیاپی هدف حمله پهپادی- موشکی یمنی‌ها قرار گرفت. سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: « ما در برابر محاصره خفه‌کننده و افزایش جنایات علیه ملت بزرگ خود، دست‌بسته نخواهیم ماند و به حق خود در دفاع مشروع از یمن تا زمان توقف حملات و رفع محاصره ادامه خواهیم داد و خداوند را بر این حرف خود گواه می‌گیریم.»

  • پیام حمله یکشنبه یمنی ها


رژیم صهیونیستی پس از حمله سوم مجاهدان یمنی به ابوظبی با دستپاچگی تمام در اخبار فوری گفتند که در زمان حمله موشکی یمنی‌ها به ابوظبی، هرتزوگ در هتل بود. سخنگوی وی هم با بیان اینکه هرتزوگ در جریان جزئیات حمله موشکی به ابوظبی قرار گرفته، مدعی شد که خطری متوجه او و هیئت همراهش نیست. با این حال روزنامه صهیونیستی  «یدیعوت آحارونوت» نوشت: «اطلاعات اسرائیل از هرتزوگ خواسته که فوراً امارات را ترک کند.» هرچند رژیم صهیونیستی سعی کرد همه چیز را عادی و آرام جلوه دهد اما با این حال، همزمانی حمله یمنی‌ها با سفر رئیس رژیم صهیونیستی هشدار به نزدیکی امنیتی تل‌آویو - ابوظبی است.  در همین رابطه ، «اور هیلر» خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت که زمان‌بندی حمله نیرو‌های مسلح یمن به ابوظبی پایتخت امارات نه تنها پیامی برای اماراتی‌ها، بلکه حامل پیام به اسرائیل بود. چرا که  هرتزوگ گفته که تل‌آویو از نیاز‌های امنیتی ابوظبی حمایت می‌کند. التماس حاکمان ساکن در کاخ شیشه ای به رئیس جمهور رژیم صهیونیستی برای تامین امنیت آنها چنان لکه ننگی را بر پیشانی آنها گذاشته که هیچگاه فراموش نخواهد شد و این برای شیخ نشین ابوظبی ننگ است که کانال 13 رسانه رژیم صهیونیستی با آب و تاب گزارش می دهد :« امارات به اسرائیل فراتر از روابط دیپلماتیک و سیاسی می‌نگرد و امیدوار است که برای توقف حملات یمن، از تل‌آویو کمک‌های نظامی دریافت کند و برای این هدف خواهان ایجاد یک پیمان همکاری دفاعی با اسرائیل است.» این جمله یعنی 7 سال جان کندن ائتلاف سعودی- اماراتی برای فشار به ملت مقاوم یمن آن هم با وجود کمک های مستقیم آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای عربی همچون مصر، دولت ابوظبی آنقدر مفلوک شده که برای امنیت خود دست به دامان صهیونیست ها شده است و تازه در این شرایط باز می بینیم که این جریان مقاومت یمن است که موشک های خود را در زمان حضور بالاترین مقام صهیونیستی بر سر اماراتی ها می ریزد. حالا مشخص شده که ظاهراً هزینه نزدیکی امنیتی اماراتی‌ها به تل‌آویو برای امنیت تجاری آنها، بیشتر از چیزی است که تا پیش از این تصور می‌کردند.

بعد ازحملات  یمنی‌ها به ابوظبی، الجزیره گزارش داد که رئیس شرکت اسرائیلی «اسکای لاک» اعلام کرد که اماراتی‌ها پس از حمله صنعا به ابوظبی از آن‌ها درخواست کمک فوری کرده‌اند. جالب اینکه با این جان کندن اماراتی ها و التماس برای امنیت عاریه ای آن هم از رژیم صهیونیستی، دستگاه‌های امنیتی این رژیم اعلام کردند که با فروش فناوری پیشرفته خود به شرکای جدید مخالف هستند و روزنامه« یسرائیل هیوم» گزارش کرد که دلیل مخالفت، فاش شدن اطلاعات تکنولوژی و نظامی برای طرف‌های دیگر است.

ارسال نظرات